Idag har vi ridit genom birsta till Färsta för att ha lektion sen hem igenom birsta igen!
 
Det var lite klurigt att ta sig över rondellerna i birsta då alla bilisterna kör som jag vet inte vad. Vi mötte flera lastbilar & traktorer som var snäll och sänkte farten. Vi kom under viadukten utan problem. sen travade vi en bit fram till vägen som går ner till Färsta. Allt gick bra tills vi nästan var framme då vi sitter på långa tyglar och när jag har lagt ner telefonen i fickan så gör Rewir världens bakut mot en j*vla brevlåda som stor helt stilla.. jag flög som en vante men jag satt kvar som tur är! men samtidigt som Rewir gör sina cirkus konster så blev ju Prince lite busig oxå och drar iväg i en bockserie med mamma men hon satt kvar hon oxå! Men efter det så såg Rewir spöken överallt!..
 
Iaf så har vi idag ridit på en volt mellan/ innanför 4 koner, då vi tränade på att styra med ytter, sitta rakt över hästen & ha fokus på nästa kon utan att glida iväg utanför i både skritt å trav, det var jobbigt. Sedan fortsatte vi med en hel drös bomövninga i alla de konstillationer i både skritt å trav. länga stegen, korta, fokus på rakriktning, upphöjda bommar mm, tror vi höll på i ca 2 timmar med små pauser.
 
På vägen hem så skulle vi trava sista biten och jag kan ju säga att det gjorde svin ont i benen..

 
Ser ni den livsfarliga brevlådan!?   Det gör iaf Rewir!!..
 

Kommentera

Publiceras ej