Idag har jag varit på min nya praktikplats och det känns hur bra som helst då jag har bästa chefen. :)  Vi började iaf med att släppa ut hästarna och gav dom vatten sen gick vi o åt frukost sen gick jag ut och började mocka, fylla hö och vatten i boxarna gjorde igordning mathinkarna oxå. Gav även getterna vatten och prata med dom lite. Tänkte rida en häst idag men det vart inte av då det började blåsa och snöa så får ta det någon annan dag.
När jag hade gjort det så tog vi in våra hästar och borstade av dom och red upp till paddocken barbacka för att släppa dom, men efter ett tag så insåg vi att det inte går då dom halkade hela tiden fast dom har broddar på sig så vi red ner till den andra paddocken och red runt något varv, sen red vi ut på åkern där jag och Rewir galopperade två vändor sen gick vi in efter att ha skrittat dom ett tag.
 
 

Kommentera

Publiceras ej