Idag åkte jag till skolan och fick massa uppgifter som jag inte har gjort än.. men när jag var klar så kom mamma och hämtade mig så åkte vi ut till stallet. När vi kom till stallet så ska jag lägga ner Rewir´s boots i en låda där vi har alla benskydd och då märker jag att mamma har 9 par benskydd till P och jag har 4 par till R och jag och mamma har trot att jag hade fler benskydd till R än vad mamma hade till P.. Så nu får jag köpa flera benskydd ;)
 
Men men vi hittade iaf lite saker som vi inte har användning för så dom fick Bästa Ida :)
Gick ner och hämta grabbarna i hagen och ställde in dom så dom fick äta innan Fia kom. Jag tog ut Rewir när Fia hade kommit och gjorde i ordning han,  jag fick rida i dressyr sadeln idag för att komma åt han bättre. Han verkade irriterad på gången när jag gjorde iordning han men tänkte att det kan bli bättre när jag kommer ut och han får röra på sig, men fel hade jag... Han ville inte sammarbeta med mig alls idag så jag fick jobba mycket hårdare än vanligt och när jag kom åt han med skänkeln så vart han hur spände sig.. det kändes som att jag satt på en tickande bomb.. men det gick bra tillslut efter att vi hade varit uppe i en snöhög och klättrat och varit ut en sväng på åkern...  Det gick huffsat bra idag men det kunde ha gått bättre!
Jag är sååå sjukt glad att jag har bästa tränaren som hjälper en så mycket som hon gör! Kärlek till bästa Fia!<3

När vi var klar i stallet så åkte vi hem och åt middag sen kom Fia och Oliver hit då vi skulle åka ut till Björkbacke gård och kolla på Pia träning då E med Nida tränade idag, det är roligt att se hur E och Nida utvecklas med varan och hur Nida mår. Saknar Nida ganska mycket då jag skulle ha haft kvar henne egentligen men planerna ändrades ganska hastit då den vi stod hos skulle flytta och vi kunde inte ha två hästar just då ... Nida kommer alltid att ha en speciel plats i mitt hjärta.
 
Du kommer alltid att vara en stjärna för mig! <3
 
 
Lima, Prince, Nida & Lomika
 
 

1 kommentarer

Fia

06 Feb 2014 22:01

Men gullhöna <3 Jag har en duktig elev :)

Han såg lite spänd ut idag men han är ju lite en sån typ av häst, den ena dagen är inte den andre lik med honom.

Så länge man bara andas och behåller lugnet så reder man ut det och jag tyckte du gjorde det super idag. Din sits var väldigt trevlig och händerna märktes det att du jobbat på.

Rewir går det ju inte att bara glida omkring på utan man måste verkligen rida honom, det är en stor häst som man måste rida med både teknik , styrka och känsla. Det här kommer bli jättebra oavsett vilken gren du väljer att tävla honom i. Bra ridet och tack för dina fina ord <3

Svar: Ne han är ju speciell på sitt egna lilla sätt men det är bara att acceptera det då han är världens bästa häst. Hehe vilken tur att det går framåt för mig ;) Ja han är ju inte så lätt att rida som alla tror att han är!
Tack själv för allt du gör!<3
Jennifer Karlsson

Kommentera

Publiceras ej